Latest News

recent

IslamicTunesNews | SYED SAMUDERA MUNSYID ASAL NEGERI JIRAN MALAYSIA

Syed Samudera artist dari Loonaq Records Malaysia

Pemuda berdarah melayu ini cukup tersohor ketenaran nya di Indonesia maupun Malaysia,lewat lagu yang berjudul “titian hasrat” yang turut bergabung di IslamicTunes, dan juga artist dari Loonaq Records Malaysia, sangat banyak diminati para pecinta nasheed nusantara, kenalkah sahabat dengan pemuda ini? Mari kita kenal lebih jauh.
Syed Mohd Anuar Bin Syed Yusoff atau lebih akrab dipanggil dengan nama panggilan Syed Samudera merupakan anak asli Kedah.

“Dari perbincangan kami kepada salah seorang fans Syed Samudera mengatakan bahwa Syed Samudera merupakan salah satu pemuda yang mempunyai bakat dan talenta yang dimiliki beliau cukup tersohor di Indonesia maupun Malaysia, saya melihat karya beliau sangat menarik yang ada di IslamicTunes, karena jarang sekali pemuda yang suka dengan musik nasheed, apalagi latar belakang beliau seorang Penyanyi Rock dahulunya.


Ketenaran Syed Samudera tidak hanya sampai disini, lagu-lagu beliau  juga telah banyak diproduksi seperti Album samudera titian hasrat:

1) Dilema seorang dalang- lagu Syed Samudera
2) Nota cinta- lagu dan lirik Syed Samudera
3) Pencarian- lagu Syed Samudera

Tidak hanya itu beliau juga mengeluarkan tajuk Album Solo Tajuk JIHAD
Mengandungi 5 buah lagu, 3 darinya adalah karya sendiri
1) Maha Kuasa
2) Keinsafan
3) Nasihatku
4) Jalan cahaya
5) Jihad

Syed Samudera juga sering menjadi juri pertandingan nasyid antara sekolah-sekolah agama kedah,Antara maktab-maktab mahmud alor setar,Antara sekolah-sekolah menengah kebangsaan, antara komuniti malaysia. pernah berkecimpung dibidang muzik dan nyanyian, bekas anggota kumpulan SAMUDERA sebagai pemain gitar Utama. Pernah juga mencipta lagu dan menulis lirik didalam Album Titian Hasrat- SAMUDERA dan juga beberapa kali menjadi juri dipertandingan nasyid di Kedah. Juri battle of the bands, Juri karaoke.
IslamicTunesNews | SYED SAMUDERA MUNSYID ASAL NEGERI JIRAN MALAYSIA Reviewed by Unknown on 5:01 PM Rating: 5

No comments:

Assalamualaikum. Feel free to comments, giving ideas and taking parts for discussion on any content within this blog and its link, but please mind your words and behave as syaria compliance. We're Muslim, we're brothers and sisters....we're family!

Copyright © 2019 - Loonaq Records | IslamicTunes. All Rights Reserved.
Template by: Uong Jowo IslamicTunesNEWS
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.