Latest News

recent

IslamicTunesNEWS | "Yang Menghijabmu Dengan الله Adalah Dirimu Sendiri"

Petikan Bicara Al Arifbillah Abuya Sheikh Haji Amran Waly Al-Khalidy

Allah tiada Pernah menciptakan hijab, yang menghijabkan antara insan dan Tuhannya adalah dirinya sendiri. Dirinya lah hijab yang mendinding matanya daripada melihat akan kewujudan Allah yang Maha Nyata wujudNya. Bagaimana sesuatu itu dapat mendinding Allah, sedangkan Allah lah yang Maha Jelas, Nyata dan Terang kenyataan Wujud Nya di alam ini. 


Nyata diriNya pada keindahan rembulan di malam hari sehingga menggilakan sesiapa yang melihatnya, kebesaran Dia yang menciptakan pepohon hanya daripada sebiji benih yang kecil. Keagungan diriNya yang menciptakan manusia dengan sebaik baik kejadian, dengan seindah indah bentuk. Begitu ajaib dan kompleks nya kejadian manusia, dengan penciptaan otak yang mampu berfikir tidak seperti binatang lain yang juga mempunyai otak, kejadian jantung yang tiada pernah penat mengepam darah tanpa henti.


Apakah ada lagi makhluk yang lebih indah kejadiannya selain daripada manusia?


Bukakanlah matamu untuk melihat alam ini tiada lain kenyataan Wujud Tuhanmu. Satukanlah mata hatimu dan mata zahirmu agar segala yang engkau pandang, segala yang engkau rasa, segala yang engkau alami di alam ini, dalam gerakmu, dalam diam mu, dalam turun naik nafasmu sentiasa berhubung dengan Tuhanmu. Tiada pernah terputus dariNya


Sumber: 

https://telegram.me/layarTemirBookstore

IslamicTunesNEWS | "Yang Menghijabmu Dengan الله Adalah Dirimu Sendiri" Reviewed by Loonaq Records on 2:10 PM Rating: 5

No comments:

Assalamualaikum. Feel free to comments, giving ideas and taking parts for discussion on any content within this blog and its link, but please mind your words and behave as syaria compliance. We're Muslim, we're brothers and sisters....we're family!

Copyright © 2019 - Loonaq Records | IslamicTunes. All Rights Reserved.
Template by: Uong Jowo IslamicTunesNEWS
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.