Latest News

recent

IslamicTunesNews | SYED SAMUDERA MUNSYID ASAL NEGERI JIRAN MALAYSIA

Syed Samudera Penyanyi Asal Negeri Jiran Malaysia

Pemuda berdarah Melayu ini cukup tersohor ketenarannya di Indonesia maupun Malaysia, lewat lagu yang berjudul “titian hasrat” yang turut bergabung di IslamicTunes, dan juga artist dari Loonaq Records Malaysia, sangat banyak diminati para pecinta nasheed nusantara, kenalkah sahabat dengan pemuda ini? Mari kita kenal lebih jauh.
Syed Mohd Anuar Bin Syed Yusoff atau lebih akrab dipanggil dengan nama panggilan Syed Samudera merupakan anak asli Kedah.
“Dari perbincangan kami kepada salah seorang fans Syed Samudera mengatakan bahwa Syed Samudera merupakan salah satu pemuda yang mempunyai bakat dan talenta yang dimiliki beliau cukup tersohor di Indonesia maupun Malaysia, saya melihat karya beliau sangat menarik yang ada di IslamicTunes, karena jarang sekali pemuda yang suka dengan musik nasheed, apalagi latar belakang beliau seorang Penyanyi Rock dahulunya.
Syed Samudra juga mengeluarkan tajuk Album Solo Tajuk JIHAD yang mengandungi 5 buah lagu, 3 darinya adalah karya sendiri :
1) Maha Kuasa
2) Keinsafan
3) Nasihatku
4) Jalan cahaya
5)  Jihad
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=iKQC5H7FSZE&width=850&height=450[/embedyt]
Video diatas juga merupakan Keluaran loonaq records Malaysia dan bukan hanya itu Pengalaman beliau sudah tidak diragukan lagi seperti, pernah membuat persembahan bersama artis-artis tanah air seperti Amy search, Mel Wings, Radzi Melissa, kumpulan Dhuha, Kumpulan OZON, Ringgo Arrow, Rabbani, Ust Shazly Wadi Aljadid, kumpulan Nasyid Rusdan.

IslamicTunesNews | SYED SAMUDERA MUNSYID ASAL NEGERI JIRAN MALAYSIA Reviewed by Unknown on 5:38 PM Rating: 5

No comments:

Assalamualaikum. Feel free to comments, giving ideas and taking parts for discussion on any content within this blog and its link, but please mind your words and behave as syaria compliance. We're Muslim, we're brothers and sisters....we're family!

Copyright © 2019 - Loonaq Records | IslamicTunes. All Rights Reserved.
Template by: Uong Jowo IslamicTunesNEWS
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.